۱۳۹۸ بهمن ۲۶, شنبه

چه کارهایی در سفر و قبل از آن باید انجام دهیم؟

اگر همیشه به فکر اتفاق بعدی باشید و انتظار آن را بکشید اصلا سفر خوبی نخواهید داشت. زیرا سفر به شما یاد می‌دهد که باید در لحظه زندگی کنید و از زمان حال حاضرتان بیشترین لذت را ببرید. هیچ کس جاودانه نیست و برای زندگی بهتر چه چیزی بهتر از این که یاد بگیریم از زمان فعلی بیشترین بهره را ببریم و چشم به آینده و اتفاقات بعدی ندوزیم؟ قطعا برای رسیدن به همچین هدفی، عواملی وجود دارند که می بایست تک تک آن ها را زیر نظر بگیریم و به همین دلیل در راهنمای سفر  به مواردی اشاره خواهیم کرد که به واسطه آن ها می توان سفری راحت، کم هزینه تر و به دور از استرس را تجربه کرد.

چه کارهایی برای سفر خوب و کم هزینه باید انجام دهیم؟
در ادامه به کارهایی که قبل از سفر باید انجام داد تا سفر خوب و کم هزینه را بتوان تجربه کرد اشاره شده است.
زودتر به فکر تور باشید
اگر می خواهید سفر راحت و پر از خاطره را در کنار دوستان و افرادی که دوستشان دارید داشته باشید می توانید از گزینه خرید تور استفاده کنید اما در نظر داشته باشید که هرچه این اتفاق زودتر رخ دهد بهتر است زیرا با گذشت زمان تورهای مسافرتی رزرو می شوند و ممکن است فرصت را از دست بدهید.
بیمه همراه خود داشته باشید
همراه داشتن دفترچه بیمه نه تنها لازم بلکه بسیار ضروری است؛ چه سالمند باشید چه میانسال و چه پدر و مادر فرزندی، باید دفترچه بیمه تان را همراه داشته باشید تا اگر اتفاقی افتاد مجبور به پرداخت هزینه درمان مضاعف نشوید.
رستوران ها را زیر نظر داشته باشید
لذت بخش ترین قسمت در هر سفر میل غذاها و خوراک شهر مقصد می باشد، زیرا هر غذایی در هر شهری بو و طعم خاص خود را دارد و به همین دلیل پیشنهاد می کنیم تا به سراغ بهترین رستوران ها بروید اما در نظر داشته باشید که اگر نمی توانید خرج زیادی در سفر کنید بهتر است در مناطق توریستی از غذا خوردن اجتناب کنید زیرا یکی از اصلی ترین عوامل افزایش هزینه های سفر، غذا خوردن در رستوران ها است. می توانید غذاهای تازه و خوشمزه، را با هزینه ای بسیار کمتر از فروشگاه های مواد غذایی، نانوایی و بقالی خریداری کنید. اگر برنامه پیک نیک بگذارید، کمتر حس قناعت کردن به شما می دهد و می تواند به یک تجربه بیادماندنی تبدیل شود. 
بدون ماشین بروید
اگر می توانید، بدون ماشین به سفر بروید. مسلم است که روی صحبت مان با خانواده های کم جمعیت است. وگرنه سفر بدون خودروی شخصی برای خانواده های پرجمعیت گران در می آید. مگر آن که تعدادتان آنقدر زیاد باشد که بتوانید یک ون یا اتوبوس اجاره کنید و همگی با آن راهی مقصد شوید. همراه بردن خودرو برای خانواده های کم جمعیت به معنی سوخت بیشتر و هزینه حمل و نقل و البته دردسرهای بیشتر است در صورتی که با اتوبوس یا قطار می توانید خیلی راحت تر سفر کنید و هزینه کمتری بپردازید و خستگی رانندگی در جاده های شلوغ را تجربه نکنید.
 
اطلاعات خودتان را شهر مقصد بیشتر کنید
قبل از سفر بهتر است که اطلاعاتی از مردم، فرهنگ و جاذبه های شهر مقصد داشته باشید زیرا احترام گذاشتن به عقاید، آداب و رسوم مردم بومی شهر از کارهای بسیار مهم در مسافرت می باشد. همچنین دانش خود را از هتل ها و سایر مراکز اقامتی بالا ببرید زیرا بسیاری از مسافران برایشان تنها اقامت آسوده اهمیت دارد و تعدادی نیز باتوجه به بودجه خود تصمیم می گیرند که در کدام هتل یا مسافرخانه ای به استراحت بپردازند.
از طبیعت لذت ببرید
اگر بودجه محدودی دارید بهتر است محلی که برای مسافرت انتخاب می کنید طبیعت باشد نه شهرهای بزرگ، مخصوصا در ایام تعطیل مانند عید که مسافران بسیاری مهمان این شهرها هستند. رفتن به طبیعت نه تنها اثر بهتری می تواند روی روحیه شما بگذارد که اگر جانب اطمینان را رعایت کنید، هزینه کمتری هم دربرخواهد داشت.

با موارد ذکر شده می توانید یک سفر خیلی خوب و کم هزینه را تجربه کنید و حال وقت آن رسیده است که تور داخلی ارزان یا تور خارجی ارزان مورد نظر خود را رزرو کنید و چمدان خود را ببندید و یک سفر عالی را تجربه کنید.
توجه داشته باشید که گاهی مسافران در آماده کردن چمدان های خود به اشکالاتی بر میخورند و در ادامه شیوه درست چمدان بستن را به شما آموزش می دهیم.
چگونه چمدان ها را ببندیم؟
بعد از این ‌که مشخص کردیم چه چیزهایی را قرار است با خودمان به سفر ببریم، نوبت به این می‌رسد که چگونه وسایل‌مان را درچمدان جا دهیم. چمدان‌بستن وقتی کار راحتی به نظر می‌رسد که در کمد لباس‌ها و کشوها را باز کینم و هر چیزی را که می‌خواهیم، بدون ترتیب داخل چمدان بریزیم؛ ولی مثل هر کار دیگری، بستن کوله‌ بار سفر هم شیوه‌های خوب و بدی دارد برای این‌ که در چمدانتان را بدون دردسر ببندید و وسایل‌ تان را همان‌جور که می‌خواهید، در مقصد تحویل بگیرید، خوب است که به نکات زیر توجه داشته باشید.
نحوه بستن چمدان به روش زیر است:
  1. فکر برداشتن وسایل سنگین را از سر بیرون کنید، اتو و سشوار از وسایلی است که در بیشتر هتل‌های امروزی در اختیارتان قرار می‌گیرد. این وسایل سنگین و اضافی، بی‌خودی باعث خراب و چروک‌شدن لباس‌هایتان می‌شود.
  2. لباس‌های رسمی را با چوب‌رختی در کاورهای پلاستیکی خشک‌شویی بگذارید. برای این‌ که اصطکاک و روی هم ساییده‌ شدن لباس‌ها و درنتیجه چروک‌ آن‌ها کمتر شود، بهتر است در هر کاور فقط یک لباس قراردهید.
  3. کیسه‌های پلاستیکی زیپ‌ کیپ، بهترین انتخاب برای دسته‌بندی وسایل است. می‌توانید کفش‌های کثیف، شامپو و وسایل بهداشتی و یا هر وسیله‌ ای دیگری که امکان ریختن روی لباس‌ها و خراب کردنشان را دارد، در آن‌ها بگذارید.
  4. برای جا دادن لباس‌های راحت‌ تر مثل شلوارهای جین و بلوز و ژاکت و تی‌ شرت‌ها دو تا راه وجود دارد: هم می‌توان آن‌ها را تا کرد و هم لوله‌ می‌شوند لوله‌ کردن برای جین و تی‌شرت عالی است، جای کمتری را در چمدان اشغال می‌کنند و چروک هم نمی‌شوند. لباس‌هایی مثل ژاکت و بلوز را هم به‌ شکل مربع تا کنید. 
 
تا کردن لباس
تمام دکمه‌های لباس را ببندید. آن را روی تخت، یا هر سطح صاف دیگر، بگذارید، طوری‌که پشت لباس به‌طرف شما باشد. چروک‌ها را صاف کنید. آستین‌های لباس را از سرشانه بگیرید و در امتداد طول روی لباس تا بزنید، ممکن است آستین‌ها کمی از پایین لباس بیرون بماند اشکالی ندارد، حالا یک‌سوم از پایین لباس را به داخل تا بزنید و بعد خط تای تازه را به سمت سرشانه‌ها بالا بیاورید و در واقع یک تای عرضی بزنید. 
لوله کردن لباس
شلوارهای جین را از وسط در راستای طول تا کنید، طوری که دو پاچه‌ی شلوار روی هم قرار بگیرند، حالا از کمر شلوار شروع به لوله‌ کردن کنید تا پایین. برای تی‌ شرت‌ها، آن‌‌ها را روی یک سطح صاف، به‌ رو، پهن کنید، طوری که پشت لباس به سمت شما باشد. آستین‌ها را به عقب، به سمت خودتان، تا بزنید. حالا یک مستطیل دارید، مستطیل را از طول یک تا بزنید و بعد لوله‌ کنید.
بهتر است لباس‌های زیرتان را یک‌جا بگذارید. کیسه‌‌های توریِ مخصوص لباس‌ شویی قیمت مناسبی دارند و چون جنس‌شان نایلون است سبک هم هستند. از این کیسه‌ها تهیه کنید و تمام لباس‌های ظریف‌ تان را به صورت یک‌ جا در آن بچینید. با این روش یک تیر دیگر هم به نشان می‌زنید، اگر چمدان‌ تان بازرسی شود، تمام لباس‌های‌ تان زیر و رو و دست‌مالی نمی‌شود و تمیز می‌ مانند. جوراب‌ها را هم جفت‌ جفت درهم گلوله کنید و در کفش‌ها بگذارید، یا نگه دارید برای این‌ که شکاف‌ها و جاهای خالی‌مانده‌ی چمدان را با آن‌ها پرکنید. 

همین حالا چمدان را با خیال راحت به بار می‌سپارید و نگرانِ شکستن،‌ به هم ریختن و چروک شدن وسایل و لباس‌هاییتان نخواهید بود. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بهترین فصل سفر به کیش چه زمانی است؟

  جزیره کیش یکی جزیره های محبوب ایران در خلیج فارس است. همچنین این جزیره دارای تفریحات گوناگون است. در این مطلب  بهترین فصل سفر به کیش  را ب...