۱۳۹۸ دی ۳۰, دوشنبه

آشنایی با کشورهایی که دوقاره از آن ها میگذرد

دو همسایه ی شمالی و غربی ایران یعنی روسیه و ترکیه ، متصل کننده ی دو قاره اروپا  و آسیا هستند و در این بخش با شهرهای این دو کشور و جاذبه های آن ها آشنا خواهیم شد.
1-روسیه
 به گزارش افکار نیوز و به نقل از الفبای سفر، روسیه پهناورترین کشور دنیا است و به همین دلیل با کشورهای زیادی از شرق تا غرب دنیا همسایه است و به واسطه ی این وسعت و قدمت خود دارای مقاصد گردشگری و اماکن تاریخی بسیار محبوبی است.
از جمله مواردی که باعث می شود هر توریستی عاشق این کشور بشود فرهنگ روسیه است که این فرهنگ شامل ادبیات روسی، غذاهای روسی و معماری روسی می باشد.
 دو شهر مسکو و سنت پترزبورگ محبوب ترین شهرهای روسیه و دنیا می باشند که از مقاصد گردشگری و اماکن تاریخی بسیار زیادی برخوردار می باشند. سبک معماری خاص بناهای تاریخی آن دو که شامل دوره هایی از ساختمان های مذهبی یا امپراطوری هستند، امروزه یک به عنصر قدرتمند در جذب توریست و معرف هویت معماری شرق اروپایی تبدیل شده است.
رودخانه نیوا، کلیسای سنت اسحاق، میدان سرخ و کاخ کرملین مسکو نمونه هایی از جاذبه های توریستی روسیه می باشند.
1-ترکیه
کشور اوراسیایی ترکیه پیوند دهنده ی اروپا و آسیا است. این کشور در احاطه دریاها نیز قرار دارد و در شمال کشور دریای سیاه و در قسمت جنوب غربی آن دریای مدیترانه قرار دارند، بدین ترتیب کشور ترکیه در قسمت غربی قاره آسیا (آناتولی) و در قسمت شرقی اروپا (بالکان) قرار گرفته است و در زیر 3 مورد از  شهرهای مهم این کشور یاد شده اند.
به نوشته ی فردانیوز و به نقل از الفبای سفر، استانبول از کلانشهرهای بزرگ جهان و پرطرفدارترین شهر توریستی می باشد که بسیاری از بهترین جاذبه های گردشگری را در خود جای داده است و برج گالاتا، پارک امیرگان، تنگه بسفروس، کاخ چراغان، مسجد سلطان احمد و مسجد ایاصوفیه نمونه هایی از جاذبه هایشگفت انگیز این شهر به شمار می روند.
با تحلیل سایت خبری عصر ایران، آنتالیا از دیگر شهرهای ترکیه می باشد که فعالیت های تفریحی زیادی را به گردشگران تور آنتالیا ارائه می دهد این شهر یک مکان عالی برای آرامش شما در سواحل ماسه ای سفید و آب های فیروزه ای است. دوستداران سواحل زیبا و مکان های تاریخی، هردو می توانند در آنتالیا به دنبال سلایق خود باشند. شهر باستانی پرگ آنتالیا، چشمه های کارست آنتالیا، برج ساعت آنتالیا، مسجد یولی و پارک آبی آکوالند تعدادی از جاذبه های توریستی آنتالیا به شما می روند.
به گفته ی وبسایت زومیت، بندر کوش‌آداسی به‌عنوان یکی از مقاصد توریستی ترکیه محبوب میزبان میلیون‌ها گردشگر در سال است و این شهر از فعالیت‌های جالب و تورهایی مختلف و جاهای دیدنی جذاب چیزی کم ندارد. کوش‌آداسی بندری است که کشتی‌هایی در دریای مدیترانه دارد و در آن علاوه‌ بر تفریحات آبی کوش آداسی، به‌ عنوان شهری شناخته ‌شده برای خرید مقرون‌به‌صرفه، به مقصدی پرطرفدار در میان گردشگران شهرت دارد.

۲ نظر:

بهترین فصل سفر به کیش چه زمانی است؟

  جزیره کیش یکی جزیره های محبوب ایران در خلیج فارس است. همچنین این جزیره دارای تفریحات گوناگون است. در این مطلب  بهترین فصل سفر به کیش  را ب...