۱۴۰۱ دی ۵, دوشنبه

بهترین فصل سفر به کیش چه زمانی است؟

 

جزیره کیش یکی جزیره های محبوب ایران در خلیج فارس است. همچنین این جزیره دارای تفریحات گوناگون است. در این مطلب بهترین فصل سفر به کیش را بررسی کرده ایم.

جزیره کیش از جزیره های توریستی جنوب ایران است. این جزیره مرجانی بوده و در نزدیکی بندر بنگه و بندر عباس قرار دارد. موقعیت خاص جزیره کیش باعث شده است تا جاذبه های تاریخی و فرهنگی مختلفی را در کیش شاهد باشیم. آب و هوا و تفریحات کیش در فصول مختلف سال متفاوت است. برای اینکه بدانید بهترین فصل برای سفر به کیش و تماشای جاذبه های گردشگری کیش چه زمانی است و چگونه می توانید سف و در بهترین زمان برنامه ریزی کنید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

آب و هوای جزیره کیش در فصول مختلف

آب و هوای این جزیره اولین نکته ای است که باید به آن توجه کنید. اختلاف دمای آب و هوای کیش در طول سال به 9 درجه می رسد. 

در این جزیره نمی توان صفر درجه را تجربه کرد و اگر بگویید در کیش سرد است، کاملا بی معنی است. زیرا هوا در آنجا بسیار مرطوب است و بارندگی زیاد اتفاق می افتد.

آب و هوای این جزیره آزاد در هر فصلی از سال متفاوت است. اگرچه تغییرات آب و هوا در هر فصل بسیار زیاد است اما در مجموع ویژگی های هر فصل کیش را می توان به طور کلی در نظر گرفت.

آب و هوای مرطوب و گرم تقریباً در این منطقه ثابت است. دمای هوا در فصول گرم سال حداقل 40 درجه و در فصول سرد حدود 20 درجه خواهد بود.

 

بهترین فصل سفر به کیش 

بسیاری معتقدند پاییز و زمستان بهترین زمان برای سفر با تور لحظه آخری کیش است، زیرا آب و هوای این جزیره در این فصول بسیار مطلوب است.

با توجه به تعداد بالای گردشگران در جزیره کیش، اطلاعات آب و هوا برای همه مسافران لازم است تا از زمان سفر خود نهایت استفاده را ببرند.

 جزیره کیش یکی جزیره های محبوب ایران در خلیج فارس است. همچنین این جزیره دارای تفریحات گوناگون است. در این مطلب بهترین فصل سفر به کیش را بررسی کرده ایم.

سفر به کیش در فصل بهار

فصل بهار یکی از محبوب ترین فصل های سفر ایرانیان است. در این فصل به دلیل تعطیلات عید نوروز باستانی و آب و هوای معتدل و مطبوع فصل جذابی برای سفر است.

در تمام فصل های سال فصل بهار آب و هوای معتدل و بارندگی کم است. هوای کیش تا اوایل اردیبهشت معتدل است و رطوبت هوا تا اوایل خرداد آزارتان نمی دهد. 

همچنین در این زمان می توانید از شنا و ورزش های آبی لذت ببرید. توجه داشته باشید که در ایام نوروز کیش مملو از گردشگر است.

سفر به کیش در فصل تابستان

هوای تابستان در کیش بسیار گرم و مرطوب است اما باران نمی بارد، از این رو هوای گرم و مرطوب تابستان فصل مناسبی برای سفر به جزیره کیش نیست.

با این حال، هزینه های سفر در این فصل به حداقل می رسد و مراکز خرید کیش تخفیف های ویژه، جشنواره های جذاب و قرعه کشی را ارائه می دهند. همچنین به دلیل تعطیلات مدارس، کیش در تابستان مملو از مسافر است.

از طرفی این فصل برای تفریحات ساحلی، دراز کشیدن زیر آفتاب و شنا کردن در آب های نیلگون کیش بسیار جذاب و دوست داشتنی است.

سفر به کیش در پاییز

به دلیل آب و هوای معتدل کیش، فصل پاییز فصل مناسبی برای سفر به این جزیره است. رطوبت در این فصل به 60 درجه سانتی گراد می رسد. 

در ابتدای پاییز نیز می توانید در دریا شنا کنید. کیش در فصل پاییزعلاوه بر داشتن هوای خوب، نسبتا خلوت می باشد. در این فصل جشنواره های تخفیف پاییزی 50 درصدی و هتل های ارزان قیمت برگزار می شود.

در اولین ماه پاییز هوا هنوز مرطوب و گرم است دقیقاً مانند تابستان و در ماه آخر بارندگی های زیادی مانند زمستان وجود دارد.

سفر به کیش در زمستان

بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش اوایل زمستان تا اواسط بهار است، زیرا هوای جزیره کیش در این فصل خنک و مطبوع است. اما آب دریا برای شنا در زمستان بسیار سرد است.

در این فصل ممکن است با باران های شدید و دریاهای طوفانی مواجه شوید. بنابراین، اگر می خواهید در این فصل از ورزش های آبی مانند شاتل، غواصی و قایق سواری لذت ببرید، حتماً در مواقعی که دریا طوفانی نیست، این فعالیت ها را انجام دهید.

 

ارزان ترین فصل برای سفر به کیش

بهترین و ارزان ترین زمان برای سفر به مرداد ماه است. در این ماه از سال به دلیل بالا بودن گرما و رطوبت در کیش تقاضا برای سفر به کیش نیز کاهش می یابد. همچنین اواخر ماه فروردین نیز پس از اتمام تعطیلات می توان زمان ارزان تری نسبت به بقیه ماه های سال باشد.

در فصل تابستان قیمت تور کیش کاهش می یابد و تقاضای سفر به کیش در فصل تابستان به دلیل گرما و رطوبت بالا کاهش می یابد. در نتیجه جزیره ی کیش خلوت تر است، اما در این فصل از سال جشنواره های متعددی برگزار می شود.

یکی دیگر از فصل های ارزان و خوب برای سفر به کیش فصل پاییز است. با شروع شدن مدارس و بارندگی این فصل نیز یکی از ارزان ترین فصل های سال برای سفر به کیش محسوب می شود.

علاوه بر تخفیف های 50 درصدی در فصل پاییز هزینه های سفر کمتر از همیشه است. در فصل پاییز جشنواره های متعددی برگزار می شود، که از حراج های  درصدی بهرهمند می شوند. در این فصل شما می توانید شاهد رویدادهای متنوع باشید و از آب و هوای مطبوع در این فصل لذت ببرید.

 

بهترین فصل برای پاساژگردی در کیش

اگر شما هم جزو کسانی هستید که از خرید در سفر لذت می برید، باید به شما بگوییم جزیره ی کیش یکی از بهترین مکان ها برای پاساژگردی و خرید است.

یکی از بهترین فصل های برای خرید در جزیره ی کیش فصل پاییز است. در این فصل کیش مملو از جشنواره های پاییزی، حراج های آخر فصل، قرعه کشی و رویدادهای متنوع است.

شما می توانید در پاساژهای کیش به دنبال خرید پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی، لوازم ورزشی و هر آنچه که نیاز داشته باشید از بهترین برندها باشید.

 

رپرتاژ آگهی

تفریحات آبی مختلف در جزیره کیش

 

بهترین فصل برای تفریحات جزیره کیش

در تمام چهار فصل سال در جزیره ی کیش تفریحات متعددی وجود دارد، از تفریحات آبی و ساحلی گرفته تا دو چرخه سواری و ... را می توانید در این جزیره تجربه کنید.

لازم به ذکر است تفریحات آبی مانند غواصی در صورتی قابل برگزاری است، که دریا صاف و غیر طوفانی باشد.  غواصی در تمام طول سال امکان پذیر است، اما بهتر است صبح زود و یا ظهر بروید زمانی که آفتاب در آسمان است. 

یادگیری غواصی و آماده شدن برای غواصی زمان می برد، به همین خاطر اگر در هنگام غروب و یا شب بروید عملا شنا کردن سخت و غیر ممکن می شود.

در جزیره ی کیش می توانید بر روی سواحل نرم شنی دراز بکشید و یا به شنا کردن بپردازید. می توانید از ورزش های آبی مانند جت اسکی، موج سواری، قایق سواری، پاراسل، شاتل، اسکوتر زیردریایی، فلای بورد، بنانا، پدل بورد، اسکی روی آب، کایت بوردینگ لذت ببرید.

از تفریحات غیر آبی نیز می توان به بانجی جامپینگ، جایروکوپتر، قلعه وحشت، پارک دلفین، شهربازی هایلند کیش، شهربازی فان کلاب، تم پارک سنتر کیش، ماساژ، اسپا و حمام ترکی، اتاق فرار کیش، تفریحات سافاری، کشتی ‌های تفریحی کیش، ماهیگیری، بولینگ مریم کیش اشاره کرد که می توانید در هر زمان در کیش از آن ها لذت ببرید.

 

بهترین فصل برای برگزاری جشنواره های کیش

یکی از بهترین زمان های سفر به کیش زمانی است که این جزیره کوچک و فوق العاده زیبا مملو از جشنواره های فرهنگی، هنری و موسیقی است.

در هر فصلی از سال می توانید جشنواره های متنوع و متعددی از جمله کنسرت های زنده، آواز و موسیقی، جشنواره های خرید، فستیوال های گل و گیاه و ... را مشاهده کنید.

انواع جشنواره ها و کارناوال های هیجان انگیز، بازی های رزمی شاد، تئاتر موزیکال و کنسرت، ورزش های آبی و ساحلی، تزئین محیط شهری جزیره و بسیاری موارد دیگر در جزیره ی کیش منتظر شما هستند.

لیکن می توان گفت یکی از بهترین زمان های برای تماشای جشنواره های جزیره ی کیش جشنواره های تابستانی کیش است. این جشنواره ها و فستیوال ها از ۱۵تیر‌ تا ۱۵شهریور برگزار می‌شود.

در این مدت زمان شما می توانید انواع جشنواره های آبنبات‌چوبی، جشنواره خرید، جشنواره سلامت و مسابقات رالی را ببینید.

 

نکات مهم در فصل سفر به کیش

در بالا به بررسی آب و هوای کیش پرداختیم. به همین خاطر بهتر است هنگام ورود به این جزیره نکاتی را در نظر داشته باشید. در جزیره ی کیش به ندرت هوا سرد می شود، بنابراین نیازی به پوشیدن لباس های گرم و کاپشن نیست.

در فصل های پاییز و زمستان به دلیل بارندگی ها می توانید با خود لباس هایی مانند سویشرت و یا کاپشن های سبک بیاورید. در فصل تابستان نیز به دلیل گرمای شدید و رطوبت بهتر است با خود لباس های نخی خنک، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کلاه بیاورید.

 

کلام پایانی

جزیره ی کیش یکی از زیباترین و جذاب ترین جزیره های جنوب ایران است، که هر ساله میزبان هزاران گردشگر می باشد. این جزیره در تابستان بسیار و گرم و مرطوب و در پایز و زمستان خنک و همراه با بارندگی های پراکنده است.

یکی از خلوت ترین و ارزان ترین فصل ها برای سفر به جزیره ی کیش فصل تابستان و پاییز است. در این دو فصل سال به دلیل تقاضای پایین می توانید ارزان ترین تور لحظه آخری کیش را پیدا کنید. همچنین می توانید در صورت تمایل به جزیره قشم سفر داشته باشید و از جاذبه های طبیعی این جزیره در تور قشم بازدید کنید.

در تمام فصول سال شما می توانید در جزیره ی کیش به تفریحات آبی و ساحلی بپردازید و از شنا کردن در آب های نیلگون و تمیز این جزیره لذت ببرید.

همچنین می توانید در این جزیره به خرید و گشت و گذار بپردازید ودر جشنواره های فصلی این جزیره شرکت کنید و از تماشای موسیقی زنده و برگزاری جشنواره های متنوع نهایت لذت را ببرید.

برای اطلاع از تور داخلی ارزان قیمت می توانید به سایت آژانس هواپیمایی الفبای سفر مراجعه کنید و تورهای مسافرتی خود را به صورت آنلاین تهیه کنید.

 

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

با رزرو انواع تور مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر (Alefbatour.com)، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید.

ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویاهایتان هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بهترین فصل سفر به کیش چه زمانی است؟

  جزیره کیش یکی جزیره های محبوب ایران در خلیج فارس است. همچنین این جزیره دارای تفریحات گوناگون است. در این مطلب  بهترین فصل سفر به کیش  را ب...