۱۳۹۸ دی ۲, دوشنبه

استانبول، زیباترین شهر در زمستان

زمستان در استانبول

استانبول از معدود شهرهایی در دنیا محسوب می شود که در هر چهار فصل ارزش سفر را دارد و در هرکدام می توان تفریحات جذاب و منحصر به فردی را تجربه کرد. اما در این بین یکی از فصول فوق العاده جذاب و خاطره انگیز در این شهر، زمستان است.
جایی که دیگر خبری از طبیعت هزار رنگ نیست اما سفیدی شهر که حاصل از برف زمستانی است، زیبایی و جذابیت خاصی را به استانبول می بخشد.
تصور اینکه در پیاده رو و خیابان های سنگ فرش شده مقابل مسجد سلیمانیه از گاری های سیمیت فروش که یکی از نان های معروف ترکی می باشد این خوراکی لذیذ را خریداری کنیم و زیر برف زمستان همزمان که مشغول تماشای بناهای تاریخی اطراف هستیم این نان شیرین رامیل کنیم نیز دیوانه کننده است چه برسد به تجربه آن که تنها یکی از هزاران کاری است که می توان در فصل زمستان در استانبول انجام داد؛
با این حال پیشنهاد می کنیم که با ما همراه باشید زیرا در بخش گردشگری سایت آژانس هواپیمایی تهران می خواهیم ازمزایا و زیبایی هایی که در شهر دو قاره ای در فصل زمستان وجود دارد بگوییم که شاید علاوه بر کسب اطلاعات به شما برای برخورداری از یک سفر خاطره انگیز کمک کند.


زمستان در استانبول
فراتر از زیبایی
هرچند که بسیاری از شهرهای ترکیه که در خطوط ساحلی قرار دارند از آب و هوای معتدل و مرطوب در زمستان برخوردار هستند اما استانبول نیز در مواقعی از فصل تحت تاثیر بارش زیبای برف قرار گرفته و زیبایی دوچندانی به خود می گیرد.
با وجود این که ممکن است در برهه ای از زمستان سرمای زیادی در استانبول حکم فرما شود، اما سفید پوش شدن جاذبه های تاریخی استانبول همچون مسجد سلطان احمد، مسجد ایاصوفیه، کاخ چراغان استانبول در کنار دیگر جاذبه های گردشگری استانبول که باقی مانده از حکومت عثمانی هستند صحنه هایی وصف نشدنی را خلق می کنند.

زیبایی در زمستان برفی استانبول
برگزاری باشکوه جشن کریسمس و سال نو میلادی
هرچند که بیشتر مردم ترکیه مسلمان هستند اما جشن کریسمس در این کشور به شکل باشکوهی به نمایش گذاشته می شود به شکلی که درختان زیبایی با نورهایی از رنگ های مختلف در خیابان ها و پیاده رو های شهر در معرض نمایش قرار می گیرند؛ شهر جلوه فوق العاده زیبایی به خود میگیرد و همچنین با عبور از خیابان های استانبول مخصوصا استقلال افرادی که لباس بابانوئل را به تن دارند با مردم به گرمی برخورد می کنند.

کریسمس در استانبول

تجربه خرید خوب با قیمت کمتر

مرکز خرید آکمرکز، جواهیر، پالادیوم، فروم و حتی بازار قدیمی شهر در این فصل اجناس خود را با قیمت مناسب و تخفیف های خوبی ارائه می کنند؛ اجناسی همچون لباس، کیف و کفش و ... که تماما از طریق برندهای معتبر بین المللی و ترک به مردم عرضه می شوند و بسیاری از گردشگران برای خرید این فصل را انتخاب می کنند تا از حراجی ها بهره مند شوند.

خرید از حراجی های زمستانی

دور از شلوغی و هیاهو

یکی دیگر از دلایلی که برای سفر به استانبول در فصل زمستان وجود دارد خلوت بودن آن نسبت به سایر فصل ها مخصوصا در ماه فوریه است که گردشگران می توانند راحتتر و بدون ایجاد مزاحمتی به گردش، تفریح و عکاسی بپردازند
از طرفی این خلوتی اغلب باعث می شود تا گردشگران بیشتر در بازار و همینطور محله های استانبول رفت و آمد کنند و با مردم آن جا به پای صحبت بنشینند.

تفریح دور از هیاهوی شهر

میل غذاهای لذیذ در رستوران های استانبول

همنطور که گفته شد در فصل زمستان استانبول دور از شلوغی و هیاهو قرار دارد و به همین دلیل فرصت های بیشتری برای انوای انجام تفریحات به صورت آزادانه تر وجود دارد.
بنابراین فرصت بهتر و ساده تری برای گردشگران وجود دارد تا بدون سختی در رستوران های استانبول همچون رستوران بیتی استانبول حضور داشته باشند و از میل غذاهای ترک و بین المللی خوشمزه ای که سرو می شوند لذت ببرند.
لهمجون، کومپیر، تانتونی، ایچلی کوفته و ایسلاک برگر از غذاهای گرم و خوشمزه ای هستند که حتما میلشان در سفر به استانبول پیشنهاد می شود.

میل غذاهای گرم در سرمای استانبول

رزرو آسان هتل های لوکس

باتوجه به خلوتی شهر در فصل زمستان مخصوصا بعد از تعطیلات سال نو میلادی، هتل های استانبول نیز به راحتی رزرو می شوند و می توان از خدمات هرکدام بهره مند شد تا سفر و اقامت آسوده را تجربه کرد.
هتل تکسیم لاین تنها یکی از هتل های مشهور و پرطرفدار این شهر است که می توان بعد از سپری کردن یک روز پر ماجرا در خیابان ها و میان بناهای تاریخی آنجا در یک هوای نسبتا سرد در این هتل به استراحت پرداخت و حتی از پنجره و تراس به تماشای استانبول رنگی نشست. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بهترین فصل سفر به کیش چه زمانی است؟

  جزیره کیش یکی جزیره های محبوب ایران در خلیج فارس است. همچنین این جزیره دارای تفریحات گوناگون است. در این مطلب  بهترین فصل سفر به کیش  را ب...