۱۳۹۵ تیر ۱۹, شنبه

میدان تقسیم، قلب استانبول مدرن

میدان تقسیم یا تاکسیم در بخش اروپایی استانبول واقع است و یکی از مراکز خرید، جاذبه‌های گردشگری و تفریحی این شهر به شمار می‌آید که به خاطر رستوران‌ها، مغازه‌ها و هتل‌های متعددش شهره شده‌است. این میدان شناخته شده‌ترین و معروف‌ترین مرکز مدرن شهر استانبول است. میدان تقسیم، قلب استانبول مدرن در نظر گرفته می‌شود و ایستگاه مرکزی شبکه متروی استانبول در این میدان قرار دارد.


معرفی میدان تقسیم

یادبود جمهوریت که توسط پیکرتراش مشهور ایتالیایی،در سال ۱۹۲۸ میلادی رونمایی شد نیز در میدان تقسیم و در ابتدای خیابان استقلال واقع شده‌است. یادبود جمهوریت، ادای احترامی است به تشکیل جمهوری ترکیه در سال ۱۹۲۳ میلادی که در نتیجهٔ جنگ استقلال به دست آمد. این بنا همچنین محل دور زدن ترامواهایی است که از قدیم در این خیابان مسافران را جا به جا می‌کرده‌اند و اکنون تبدیل به تنها وسیله حمل و نقل در خیابان استقلال شده‌اند که عمدتا توسط توریست‌ها و گردشگران مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آژانس الفبای سفر مجری تخصصی  تور استانبول , تور زمینی استانبول , تور استانبول با قطار ، تور لحظه آخری استانبول و ارائه دهنده بلیط ارزان استانبول شما را دعوت به دیدن این شهر زیبا می نماید.
www.alefbatour.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بهترین فصل سفر به کیش چه زمانی است؟

  جزیره کیش یکی جزیره های محبوب ایران در خلیج فارس است. همچنین این جزیره دارای تفریحات گوناگون است. در این مطلب  بهترین فصل سفر به کیش  را ب...