۱۳۹۶ مرداد ۲۹, یکشنبه

سفر به گرجستان

گرجستان کشوری در شرق اروپا و مملو از جاذبه های گردشگری است. در سالهای اخیر این کشور بر روی زیرساخت های گردشگری به خوبی کار کرده و از این جهت شرایط برای گردشگران در این کشور بسیار بهتر شده است.
 پایتخت کشور گرجستان تفلیس می باشد که بسیار مورد توجه مسافران تور گرجستان می باشد.
آب و هوای تفلیس تحت تاثیر دو هوای متفاوت میباشد که از شرق خشک و از غرب مرطوب می باشد.
بهترین زمان برای سفر به گرجستان بهار و تابستان میباشد زیرا می توان از تفریحات آبی در گرجستان خصوصا باتومی لذت برد. در این فصل می توان از سواحل زیبای دریای سیاه لذت برد.
از مهم ترین خدمات کشور گرجستان گردشگری می باشد که نقش مهمی در اقتصاد این کشور دارد چرا که گرجستان کشوری توریست پذیر می باشد.
مسافران تور گرجستان برای طبیعت حیرت آور و خارق العاده این کشور به گرجستان سفر می کنند.
گردشگران ایرانی نیار به اخذ ویزا قبل از سفر ندارند و می توانند در فرودگاه با پرداخت هزینه ای اندک ویزا اخذ کنند.
از جاذبه های توریستی گرجستان می توان به :
تندیس کارتلیس(مادر گرجستان ) ،حمام های سولفور، کلیسای اسمیندا سامبا ،دژ ناریکالا ، باغ های بوتانیکال و ...
اشاره کرد.
تندیس کارتلیس :
مجسمه ای برفراز بلندی های اطراف شهر تفلیس و به نمادی برای تفلیس تبدیل شد . این تندیس نشان دهنده زنی با شمشیری دریک دست و کاسه ای در دست دیگر است . شمشیر برای آنهایی که با دشمنی وارد این شهر می شوند و کاسه  برای آنهایی که با دوستی وارد این شهر می شوند.
حمام های سولفور : آبگرم این حمام مستقیم از چشمه های آبگرم تامین میشود و هیچ وسیله گرم کننده ای ندارد و باور بر این است که دارای اثرات درمانی میباشد.
کلیسای اسمیندا سامبا : بزرگترین کلیسای شرق اروپاست و از بزرگترین کلیساهای دنیاست. 
اکثربرنامه های مهم مذهبی در این کلیسا برگزار می شود. در طبقه زیرین سالنی بزرگ است که برای اجتماعات بزرگ مذهبی استفاده میشود.
دژ ناریکالا:
این دژ توسط شاه عباس بازسازی یا ساخته شد و از جاذبه های دیدنی گرجستان می باشد.
مسیر ماشین رو این قلعه جاده ایست با شیب بسیار زیاد و همچنین تله کابین هم برای رفتن به این قلعه از کنار پل دوستی شروع میشود.
باغ های بوتانیکال :
این باغ ها از مهم ترین جاذبه های گردشگری گرجستان به شمار میرود تا قبل از سال 1845 فقط خانواده سلطنتی حق استفاده از آنها را داشتند اما بعد از آن این باغ ها به روی عموم باز گشایی شد. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بهترین فصل سفر به کیش چه زمانی است؟

  جزیره کیش یکی جزیره های محبوب ایران در خلیج فارس است. همچنین این جزیره دارای تفریحات گوناگون است. در این مطلب  بهترین فصل سفر به کیش  را ب...